2009. október 16., péntek

Bonbonok ízlés szerint

Bonbonokat készítettem. A többieknek csokoládéból karamelles (dulce de leche) töltelékkel, magamnak erős paprikából feta sajttal. Nem hiába mondja a közhelyes magyar, hogy ízlések és bonbonok különbözőek! Ebben a kategóriában kedvencem még a ringli, a sima ajóka és a fűszeres olajban úszkáló fetakockák.

A paprikabonbon-fogyasztás speciális szertartást igényel a függőségbe került fogyasztóktól: üvegcse tetejét óvatosan leemel, hüvelyk- és mutatóujjal esetleg olajbogyós villácskával megragad, kiemel, levet leráz, fejet hátracsap, szájat kitát, hamm bekap. Eszközt lenyal, tetőt becsuk. Az édességimádó nézőközönséget általában a lerázás fázisában rázza ki a hideg. De mi gondom velük? Inkább szemmel átfutom, hogy mennyi bonbonom maradt és elosztom a következő napok számával. És már kedden örvendezek, hogy jaj de jó lesz nekem szerdán! Sokkal biztonságosabb effajta desszerteket kedvelni, mert nem kell attól tartani, hogy mire hazaérek valaki felfalja az egészet. Vagy hogy váratlan vendégek elé kell odatolni azzal, hogy most kaptuk Brüsszelből, nagyon drága és egyedi finomság, kóstoljátok csak meg - s közben a szívünk szakad meg, örülhetünk ha legalább a dobozt meghagyják.

Töltésre alkalmas a paraszti szleng által macskapöcsének nevezett savanyított paprika, de megteszi bármilyen más fajta is, csak lényeg hogy a tölteléket be tudjuk tuszkolni a tölcsérbe, tehát hogy nagy legyen a szája és nem túl hosszú a farka. Haladók cseresznyepaprikával is próbálkozhatnak.
A paprikákat kicsumázom, beletöltöm a fetát, majd leöntöm olajjal, és egy kevés paprikalével. Teszek bele borsot, néha rózsaborsot vagy szegfűborsot. Erősebb ízű krémes állagú kecskesajt vagy juhsajt is megteszi, lehet beletömni 1-2 kapribogyót még ízfokozónak. Amikor elfogynak a paprikák, a fennmaradó levet saláta készítéshez használom fel. Hűvös helyen, de nem hűtőszekrényben tárolandó!

(Ja és olvasztott csokoládét csorgatok a formákba, megtöltöm valamivel és szintén olvasztott csokival lezárom. De ez kit érdekel!)

10 megjegyzés:

duende írta...

:))))))

Hát igen. Nálam is a töltött paprikabonbon az abszolút nyerő! :)
Imádom.

lúdanyó írta...

Nekem jöhetne mindkét fajta! Már megint elszórakoztattál így kora reggel :)

Ági, aki főz írta...

Ezt a töltött paprikát én is imádom, pedig egészen az utóbbi időkig nem is szerettem a csípőset. Mondjuk nálam a csoki is játszik, én konkrétan dugdosom a vendégek/gyerekek/férj elől. A paprikát szerencsére nem kell.

gren írta...

Mind a kettőből kérek!

Vesta írta...

Nem semmi egy nő vagy!

spajzcetli írta...

… „akár ha parazsat harapdálnál”… Krúdy

Nagy találmány! Ezt én is kipróbálom! Kiss Házi Sajt Manufaktúra (kisshazisajt.hu)
pálinkában érlelt (nagyon!) öreg bryndzáját töltöm a macskapöcse paprikáimba…
(A békéscsabai piacon lévő üzletükből szereztem be ezt a csodabryndzát.)
Köszönöm az ötletet!
sc

spajzcetli írta...

… „akár ha parazsat harapdálnál”… Krúdy

Nagy találmány! Ezt én is kipróbálom! Kiss Házi Sajt Manufaktúra (kisshazisajt.hu)
pálinkában érlelt (nagyon!) öreg bryndzáját töltöm a macskapöcse paprikáimba…
(A békéscsabai piacon lévő üzletükből szereztem be ezt a csodabryndzát.)
Köszönöm az ötletet!
sc

ágota írta...

Csak nem érzi érintettnek magát a macska, hogy nincsen a képen ?

Felkérnélek egy átvilágításra: http://olajzoldlevelekkeken.blogspot.com/2009/10/tobbszorosen-ujrahasznositott-korkerdes.html

Kata írta...

Már harmadszorra olvasom el a posztodat - közben jókat mosolygok -, mire rájövök, hogy van a spájzban egy üveg tavalyi savanyított cseresznyepaprikám. Na majd abba töltöm én bele:)

Belinda írta...

Abszolút egyetértek, a csoki a közelébe sem jöhet egy ilyen ízharmóniának. Már gyerekkoromban is, kiválva a sütik körül tipródó tömegből, a sajtos teasütemény felé vettem az irányt:)