2008. december 11., csütörtök

Egy reggeli margójára

Ez a nap is csak úgy indult, mint a többi. Hatkor keltem, negyed hétkor bekapcsoltam a kávéfőzőt, amelybe előzőleg zamatos Dallmayr kávét töltöttem, fél hétkor megpirítottam egy szelet Lipóti parasztkenyeret, és rátettem egy darabka Dallmayr libamájpástétomot. A pástétom kerámiatartójának szépségét csak a kaviártégely ígéretessége homályosította el. Hajj, ezt is fel kéne tölteni karácsonyra! - sóhajtottam gondterhelten.

Kedves olvasóim, akik reggelente csak egy gyors kávét nyeltek be félúton a fürdőszoba és az előszobafogas között, ne orroljatok meg rám, valójában ez a mai ínyencreggeli csak egyszeri alkalom volt, de legalább nem álom. Mert ahogy Bächer Iván kikutatta egyszer, ebben az országban tulajdonképpen senki sem reggelizik, még az sem, aki a magazinokban tanácsokat osztogat egészséges táplálkozás témakörben.

Nem is tudom, hogy magamat vessem-e meg inkább, hiszen amikor este hazamegyek, többnyire akkor találom meg a reggeli mozgó tejeskávés bögrémet valahová letéve, vagy azokat a fiatal amerikaiakat, akik a buszmegállónkban szállnak fel reggelente, kesztyűs kezükben fél-literes fém kávétermosz-bögre és miközben beszélgetnek, kortyolnak egyet-egyet a műanyag fedő nyílásán keresztül. Bajor feinschmecker legyek-e, mint ma reggel, vagy legyek olyan mainstreamerbe olytott trendsetter, mint ők - itt a magyar ugaron?

Ha a kávévonalat elemzem, akkor győz a gőzölgő, friss kávé, nyitott bögréből (a csésze nekem túl kicsi). Ha nincs aki München felé menjen a családból, maradnak a kamrámban rejtegetett titkos készletek, akad ott Meinl kávé is, vagy valami más finomság. Mozgó ivászatról szó sem lehet, pláne nem a magyar közúthálózaton, itt félő hogy félre is nyelném a nedűt. Termosz? Abban hogyan gőzölögne? És talán a kávé is törik a rázkódástól, mint a bor, nem?

Ami a kerámiákat illeti, ezek egyszeri ajándékok, sajnos nem ilyenben kapom a beszállítóimtól a mannákat, feltöltésükről nekem kell gondoskodnom.

Ha a májat veszem alapul, hát finom volt az is, sóval, borssal és fehérborral ízesítették, de számomra nem ért fel a magyar pástétomok színvonalával, pláne ha ezeket hegyaljai aszúval keverik. Erre viszont nemigen futi, ráadásul reggel mindig késésben vagyok, és igazán csak 9-10 óra körül tudok enni.
Így hát maradok továbbra is aki eddig voltam, szíves üdvözlettel.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű munka! Mind az írás, mind a tárgyak! Magam is elbóklásznék reggelente ilyen hangulatban. Talán majd a következő életemben, mert valóban siralmas, hogy a mai "magyar ugaron" mennyire távol vagyunk ezektől a meghitt-nyugodt, varázslatos reggelektől! Sajnos manapság az én reggeleimben is kb.annyi fantázia van, mint egy villanyszámlában...
Kösz: Ofélia

Névtelen írta...

És még valami...EGY HATALMAS NAGY OFF...De nagyon fontos, elnézést. Kedves ..izé.."saját levében". Muszáj most már jeleznem Neked, hogy nem merek már belépni az oldaladra, mert mind az otthoni gépemet, mind a munkahelyemét (szuper, karbantartott rendszerek), veszélyesen lefagyasztod!!! Más még nem szólt? Lefagy az egész rendszer, ki sem lehet lépni, ki kell kapcsolni a gépeket és újraindítani! Rémes! Nem értek hozzá, de nem nézetnéd meg mi lehet az oka! Bocsánat, de muszáj volt szólnom. Félelmetes!Mind explorelben, mind Mozillában ezt műveli...
Bocs: Ofélia

"saját levében" írta...

Jujj, ilyen rideg lennék? Sajnálom. Furcsa, mert több gépen jövök-megyek én is, de ezt még nem tapasztaltam. Megnézem mit tehetek.

Névtelen írta...

Engem nem fagyaszt. Sőt, melegít :-)

Néhány oldal tényleg fagyasztó hatással van az Explorerre, de ez idővel változik. Szerintem nem az oldal hibája. Akkor minden blogspot blog fagyasztana. Hm... kideríthetetlen....

Névtelen írta...

Igen, hobbyszaki, nem mindig történik meg (például most sem), de többnyire sajnos már a betöltés sem sikerül, a háttérszín betöltésénél megáll az ügy és se tovább, se ki! Kilépni sem tudok, gép kikapcs., mert többre nem futja a tudásomból: igazából nem értek hozzá. És csak itt, a "saját levénél". Ez furi, nem mondanám, ha nem így lenne. Persze, most pl. tényleg nem! Lehet, hogy a szolgáltatóm hibája, nem tudom, mindenesetre elgondolkodtató, és bosszantó, mert ez a site szinte a legkedvesebb nekem. Na, csak kiböktem... Persze nem akarok senkit terhelni vele, az új évben megvizsgáltatom a gépemet (bár másik gépen is tapasztaltam már ezt), és lehet, hogy meggyógyul a dolog.
Azért köszi: Ofélia

"saját levében" írta...

Kedves Hobbiszakács és Ofélia, nagyon sajnálnám ha nem tudnátok bekukkantani ide! Főleg most, hogy már az egész házat betölti a délelőtt sütött mézeskalácsom illata...Jövő héten beillesztem őket ide.

Max írta...

Off: nálam minden szuperul megy, de ehhez google chrome-t használok. Guglihoz gugli:-)

Reggel: kávé, segafredo frissen főzve, porcelán bögre (cristmaskindl) sok hideg tejjel, cukor nélkül, közben a laptopot böngészem, lassan kortyolgatva.
A porcelán edények gyönyörűek, gratula hozzá.