2009. december 18., péntek

Beleragadva

Ragacsos ujjaival megragadott és véglegesen magához láncolt. Nem enged el a megannyi család és fogyókúrázó életét romba döntő habcsókszenvedély.
Cukros illata elbódított. Nem szabadulhatok a habcsókok testének hívogató látványától és tapintásától. Csak olyan süteményeket sütök, amelyek után megmarad a tojásfehérje, a fagyasztóban régen eltett fehérjefosszíliák után kutatok, maradék szabadidőmben porcukrot gyártok. Habzsákjaimnak nincs nyugta, felváltva dolgoznak és száradnak.

Éjszaka csak úgy szemmel rajzolok a sötét plafonra újabb és újabb mintákat. Nappal egészen közel hajolok a bokrokra rakódó hósipkákhoz, hogy kifürkésszem titkaikat, képzeletben csillagcsővel habcsókot kanyarítok a háztetőkre. Elmélázva nyomom ki a fogkrémet, figyelem mikor hogyan viselkedik. Hetente kétszer benézek a cukrászkellékes boltba, érkezett-e újabb csővég, átlapozom a prospektus mintáit, ujjaim között hosszan forgatom a fémes kúpocskákat. Hazafelé megállok a cukrászdák kirakatai előtt, lenéző pillantást vetek műanyag habcsók-ajánlataikra. Nevetségesek!

Elkapott. Elragadott. Ledarált.
De szerencsés napom van, az ápolók fehér köpenye ma különösen szépen redőződik...

Habcsók

Három tojásfehérjét (egy icipici sóval) géppel habbá verek, majd belekanalazgatok annyi porcukrot hogy kemény legyen a massza. Ha a porcukor össze van állva, átszitálom. Egy teáskanál ecetet és két teáskanál kukoricakeményítőt teszek még bele.
Akkor megfelelő a massza, ha a belevágunk és utána a vágás nem záródik össze. A habzsákot egy mély pohárba állítva töltöm meg, sütőpapíros tepsibe nyomom az alakzatokat és 90 fokos légkeveréses sütőben szárítom kb. egy órán keresztül.

Igy kezdődött: katt ide!

14 megjegyzés:

ágota írta...

Őőő... mit is mondtál? Melyik sportkrém a leghatásosabb? Azt hiszem ezek után szükségem lesz rá :)

Vacskamati írta...

:DD Én csak most találtam ide, de érzem, feltétlen ki kell próbáljam!!

á la carte kulinaria írta...

Gyönyörűek !!!!!

GasztroRéka írta...

Úgy örülök,hogy személyesen megkóstolhattuk ezt a "csodát"! Édesanyám gyógypedagógus és egy hete azt kérdezik tőle a gyerekek,hogy hogyan készül a habcsók,legalább most eltudja nekik mondani.:)

Vesta írta...

A tizedik darab elfogyasztása után már nem is számoltam. És hogy meg ne unjam, időnként elmajszoltam mellé egy halkrémes halat.Habcsókos GBT forever!

lúdanyó írta...

Nagyon finomak lettek :)
Más: A halkrémbe mit tettél ?

spajzcetli írta...

…írásaid már rég ott vannak a gasztro-irodalmi gyűjteményemben –Váncsa, Darvasi, Cserna-Szabó, Bächer, Podmaneczky, Fehér Béla, stb. mellett. Ez a mostani nyúlfarknyi konyha-tárca is egyedi (stílusod van!), tömör, ezzel együtt habkönnyű, „édes” és megelégedett mosolyt csal az arcomra… Mintha csak a posztod egyik főszereplőjébe haraptam volna!...

"saját levében" írta...

Spajzcetli, te erősen el vagy fogulva! Na pl. ilyet, hogy "fogulva" sem ír le komoly ember. Ebből is látszom.

Vacskamati írta...

Nekem már csak egy problémám van: nem tud valaki véletlenül egy jó receptet a tojássárgák elhasználására? :D

spajzcetli írta...

SL! … az lehet, hogy el vagyok fogulva, de az én fogulásom nem egy elvtelen, hebehurgya, számító, széptevést mímelő, behízelgő udvarlást imitáló fogulás! Az én lelkesült fogulásom nem holmi csalfa menzás vagy McDonald's-os legekből sarjad, hanem a hajdan volt kislábasos, fakanalas, lisztporos, lekvárszutykos, zsírfoltos, cukormázas konyhai, házikosztos, étkezőasztal melletti neveltetésemben gyökeredzik! … :))

timus írta...

de kár, hogy nem jutottam el. Tüntetni kéne, hogy a 24-ét nyilvánítsák simán szombatnak.
Nagyon élvezetes írás amúgy (ismét). Azt hiszem van 12 tojfehérjém a fagyasztóban! Vacskamati, a cukrászkrémet próbáld, helyből 6 tojássárgája ugrik bele!

erős ildikó írta...

Én is sajnálom, hogy lemaradtam e GBT-ről, a halkrém miatt is.
Én nem rajongok úgy általában a cukros tojásfehérjéért, de ahogy egyre-másra olvasom a habcsókos bejegyzéseidet, már teljesen meggyőzöttnek érzem magam. A kipróbálástól eddig csak az tartott vissza, hogy nincs normális habzsákom, mindig alkalmilag fabrikálok valamit. Meg hát félek is, hogy én is el leszek fogulva....

erős ildikó írta...

Ja....., nem is ezért jöttem, csak úgy "beleragadtam". Szóval azt akartam írni, hogy örömteli és gasztroélményekben is gazdag ünnepeket kívánok Neked és Szeretteidnek!

erős ildikó írta...

Vacskamati!
Nem tudom, hogy vagy vele, de én imádom a házi majonézt, és 2 tojássárga alatt neki sem kezdek az elkészítésének. (Csak gondoltam, hátha így el tudod használni őket.)